13.5.2006
Autor: Juraj Szunyog

Do Červených vrchov sme 13.mája 2006 vyrazili len dvaja (Jano Šmoll + Juraj Szunyog).
Prvýkrát sme boli po zime bez lyží. Autom sme sa dostali v Tichej doline kúsok za Tábor k prvej lavíne, kde bola ešte asi metrová vrstva snehu. Od auta sme vyrazili okolo 9:00 a pri jaskyni sme boli o 11:00. Cestu hore sme si spestrili netradičnou trasou – ľavým žľabom pod stenu Findžalky. Keďže bolo celkom pekne, po oddychu a najedení sme sa prešli k Vyšnej Kresanici, kde bolo naviate veľa snehu ale otvor bol vytopený. KR-11 bola skoro zafúkaná. Potom sme sa prešli na vrch Temniak.
Do jaskyne Nová Kresanica sme vošli o 14:15 a ani sme sa nezdržiavali v bivaku a išli sme nabiť železné tyčky ako stupačky kúsok pod bivak. Nemali sme kladivo a skalou to išlo dosť nemotorne. Jano tam tiež natiahol lano ako traverz. Potom sme išli do sienky pred Ženskú priepasť, kde sme rozširovali úžiny na oboch koncoch sienky benzínovou vŕtačkou. Mali sme nový vrták Hilti dlhý vyše pol metra. Jano navŕtal asi 6 dier, ja jednu a aj to som sa pri nej dosť nadýchal výfukových plynov. Potom sa stalo to, kvôli čomu sme ukončili predčasne akciu. Janovi ostalo v ruke štartovacie lanko z benzínovej vŕtačky, preto išiel do bivaku po lanko, ja som zatiaľ išiel pred Čiernu studňu po kladivo. Jaskyňa bola dosť mokrá, v Čiernej studni to len tak hučalo, no v atómbordeloch to bolo v pohode. Onedloho sme sa znovu stretli v sienke, no vŕtačka sa opraviť nedala, lebo nám chýbal krížový štrobovák na zhodenie krytu.
Tak sme o 18:30 vyšli von z jaskyne. Vonku sa naháňali mraky a padlo aj pár kvapiek. Pobalili sme sa a išli dole tiež popod Findžalku. K autu sme to stihli do zotmenia o 21:00.